اظهارنظر قطعی در مورد تراموا تا عید زمان می برد
به گزارش پیک شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا امروز سه شنبه در حاشیه سیصد و چهارمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه ضمن تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم به ویژه شهروندان تهرانی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در پاسخ به سوالی پیرامون نتیجه استفاده آزمایشی از تراموا در تهران با راهبر چینی اظهار داشت: با یک بار آزمایش نمی توان نتیجه گیری و در این خصوص اظهار نظر کرد. بلکه باید این آزمایش چندین بار تکرار شود و تا ایام عید و سال نو استمرار یابد. قاعدتاً در ابتدا باید با راهبران چینی این آزمایش ها انجام شود که آنها در واقع وظیفه آموزش را بر عهده دارند و خوشبختانه ما رانندگان ماهری داریم که می توانند به خوبی این اقدام را انجام دهند و باید دید که نتیجه عملی آن در زمینه حمل مسافر چه خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر روی مسیریابی و اینکه از چه مسیری و چگونه کار مسافرگیری انجام شود؛ متمرکز شده اند. همانطور که می دانید تراموا به دلیل آنکه امکان دور زدن ندارد؛ دارای دو راننده است و ما منتظریم ببینیم که در نهایت، نتیجه چه خواهد شد.
چمران در ادامه در خصوص اعتبار تخصیص یافته مازاد به حوزه حمل و نقل که گویا کمتر از نرخ مصوب سال گذشته بوده است؛ توضیح داد: امسال به دلیل آنکه در خود متن لایحه رقم بالایی برای ابن حوزه پیشنهاد شده بود، بودجه اضافی را کمتر کمتر از سال گذشته در نظر گرفتیم، البته باز هم احتمال افزایش بودجه وجود دارد که باید در صحن مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس شورا در ارتباط با رونمایی تاکسی های برقی هم بیان کرد: هنوز تاریخ دقیقی برای این کار مشخص نشده و ما منتظر رسیدن اتوبوس های برقی هستیم که اگر با تأخیر مواجه شویم؛ ممکن است با همین تعداد محدود صد و اندی دستگاه، رونمایی انجام شود. در مورد تاکسی های برقی که قباد رونمایی انجام شده است.
وی در ادامه در خصوص موضوع نوسازی تاکسی ها ضمن تاکید بر اینکه نوسازی وظیفه شهرداری نیست؛ اظهار داشت: به دلیل نرخ بالای این تاکسی ها مقرر شد مبلغ ۹۰۰ میلیون وام به رانندگان کمک هزینه خرید داده شود و تلاش شد به گونه ای تنظیم شود که شرایط بازپرداخت آن به صورت ماهیانه ۱۰ میلیون تومان باشد که رانندگان توان پرداخت داشته باشند؛ برای این منظور صندوقی تشکیل شد تا دولت مبلغی را که قرار بود بابت ما به التفاوت مصرف سوخت بپردازد، به این صندوق واریز کند. رانندگان فعال از این صندوق بهره مند خواهد شد و فعالیت آنها چک خواهد شد تا حتما تاکسی باشند. نوسازی هم کار شهرداری و شورا نیست و مسئولین مربوطه باید این کار را انجام دهند و ما امیدواریم که هر چه سریعتر این اقدام صورت پذیرد.
چمران در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به مصاحبه خود با شهردار تبریز پیرامون نبود متکدی در این استان و عدم به کار گیری اتباع به ویژه در شهرداری، اینکه چرا تهران نمی تواند مانند تبریز عمل کند؛ بیان کرد: این مباحث برای حال حاضر نیست و استان تبریز از قدیم الایام این قانون را اجرا می کند و این سابقه طولانی در تبریز دارد و دیگران باید از آنها بیاموزند. در حال حاضر پیاده کردن این قانون در تهران کار بسیار دشواری است چرا که تهران دارای بیشترین تعداد اتباع بوده که مشکلات فراوانی را برای تهران ایجاد کرده است. این موضوع باید قانون مند شود و تنها آنها که مجوز اقامت دارند باید به کار گیری شوند.
رئیس شورا در خصوص اعلام شهرداری درخصوص انعقاد خط ۸ و ۹ مترو نیز بیان کرد: به شورا در این باره اطلاع داده شده اما هنوز قرار دادهای آن ارسال و اعلام نشده است. پس از دریافت این قراردادها مورد برسی قرار خواهد گرفت البته این موضوع نیاز به تصویب ندارد اما در صحن شورا مطرح خواهد شد. منابع مالی اینگونه پروژه ها نیز معمولا از طریق قرارداد با پیمانکاران تامین می شود به این صورت که مثلا ۵ درصد از پروژه انجام می شود و سپس شهرداری وارد معامله به شکل تهاتر، ملک و یا نظایر آن می شود که به گونه ای پیش بینی شده که از نظر مالی به شهرداری فشار نیامده و بتوان کار را پیش برد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه و سرانجام موضوع الحاق محله مرتضی گرد به تهران نیز بیان کرد: سوالاتی در این باره در فرمانداری و استانداری مطرح شد که باید در ابتدا به آنها پاسخ داده شود که هنوز پاسخی دریافت نشده است. البته ما ناچاریم الحاق آن را به تهران بپذیریم چرا که در غیر اینصورت شرایط بدتر خواهد شد. متأسفانه مانند بسیاری از موارد دیگر که وارد شهر تهران شده مشکلات این بخش هم به پایتخت بار خواهد شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0