جمعآوری پسماند تر از طریق «اصپاک» در دستور کار قرار گیرد
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مصطفی نباتینژاد با اشاره به راهاندازی سامانه اصپاک برای جمعآوری پسماند خشک در اصفهان اظهار کرد: اگر بخواهیم شهر خوب و بهرهوری مطلوب داشته باشیم، مشارکت اجتماعی و استفاده از فناوریها باید سرلوحه اقدامات و ابتکارات مدیریت شهری قرار گیرد.
او راهاندازی سامانه اصپاک را اقدامی مؤثر در راستای استفاده از بستر فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوشمندسازی شهر دانست و افزود: از همکاران حوزه مدیریت پسماند درخواست کردم که جمع آوری پسماند تر از طریق سامانههای حملونقل هوشمند را نیز در دستور کار قرار دهند.
او اضافه کرد: بسیاری از اوقات شهروندان نمیدانند خودروی جمعآوری پسماند چه زمانی به منزل آنها میرسد، بنابراین اگر سیستم اطلاعرسانی مسیر خودروهای جمعآوری پسماند تر نیز راهاندازی شود و در دسترس شهروندان قرار گیرد، آنها نسبت به این موضوع متعهدتر خواهند بود و در مجموع شهر جلوه بهتری خواهد داشت.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از دستاندرکاران راهاندازی سامانه اصپاک اضافه کرد: به همکاران این حوزه توصیه میکنم درخصوص اطلاعرسانی راهاندازی سامانه اصپاک اهتمام ویژه ای داشته باشند تا موضوع به اطلاع شهروندان برسد.
معاون اجرایی و فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در فاز توسعه سامانه اصپاک پسماندهای دیگری مانند پسماندهای ساختمانی، الکترونیکی و پسماندهای ویژه خانگی تعریف می شود تا شهروندان بتوانند پسماند را بهصورت برخط ثبت کرده و از خدمات آن بهرهمند شوند.
حامد شریفی با اعلام این خبر گفت: سامانه جمعآوری پسماند با نام «اصپاک» برای هوشمندسازی خدمات شهرداری اصفهان به شهروندان این کلانشهر راهاندازی شده است که در حال حاضر حدود دو ماه از فاز آزمایشی این سامانه میگذرد و هماکنون وارد فاز اجرایی شده است.
او با بیان اینکه جمعآوری دو دسته پسماند خشک و پوست میوه در سامانه اصپاک تعریف شده است، تصریح کرد: شهروندان میتوانند از طریق این سامانه در طول هفته درخواست جمعآوری پسماند خشک و در روزهای جمعه درخواست جمعآوری پوست میوه خود را ثبت کنند.
او خاطرنشان کرد: در ازای پسماندی که شهروندان به سامانه تحویل میدهند، امتیازهایی بنا بر تعاریف ثبت شده در سامانه دریافت میکنند که این امتیازها برای دریافت خدمات از سامانه قابل استفاده است.
معاون اجرایی و فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر شهروندان میتوانند با کسب ۵۰ امتیاز معادل ١٤ میلیارد ریال بیمه آتشسوزی یکساله برای منازل مسکونی دریافت کنند، افزود: همچنین به زودی بیمه حوادث خانواده از طریق این سامانه ارایه می شود که شهروندان میتوانند این اعتبار را به ریال تبدیل و به کارت بانکی منتقل کنند.
او اضافه کرد: در فاز توسعه این سامانه پسماندهای دیگری مانند پسماندهای ساختمانی، الکترونیکی یا جزو ویژه پسماندهای خانگی را تعریف میکنیم که شهروندان بتوانند پسماند را بهصورت برخط ثبت کرده و از خدمات آن بهرهمند شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان از راهاندازی مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات» در منطقه ۱۲ خبر داد.
سیدعلی عبدالهی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان هشت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، شامل مراکز معاینه فنی تاکسیرانی، جی، ارغوانیه، حمایت، راهور، بهار، شفق و حافظ قطعات و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، وجود دارد.
او با بیان اینکه بهتازگی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک «حافظ قطعات» فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این مرکز بهعنوان یکی از مراکز خوب معاینه فنی شهر اصفهان در منطقه ۱۲ بوده که بهصورت تلفیقی با خدمات دیگر خودرویی در خیابان امیر کبیر راهاندازی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: کد سیمفای این مرکز معاینه فنی که مربوط به مجوز وزارت کشور برای صدور معاینه فنی خودروها است، بهتازگی دریافت شده و امکان سرویس دهی به ۱۰۰ دستگاه خودرو در دو شیفت کاری را دارد.
او ادامه داد: در مناطق شمالی شهر اصفهان علاوه بر مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تاکسیرانی در منطقه هفت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک انجمن حمایت در منطقه ۱۴، مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات» در منطقه ۱۲ و خیابان امیرکبیر جهت سهولت شهروندان راهاندازی شد.
عبدالهی تاکید کرد: بر اساس قانون، خودروهایی که از عمر تولید آنها چهار سال زمان گذشته است باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند، چراکه با توجه به وجود قوانین مربوطه راهنمایی و رانندگی، کنترل نظارت، اعمال قانون و جریمه سیستمی برای خودروهایی که این مجوز معاینه فنی را ندارند، اعمال میشود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0