مشارکت رقابت ساز راهبرد صدا و سيمای مازندران در انتخابات

ساری - مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: مشارکت رقابت ساز مهمترین راهبرد و رسالت صدا و سیمای مازندران در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ است.
به گزارش پیک شهر، مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هدف تحقق مشارکتی رقابت ساز، مهمترین رسالت و راهبرد امسال رسانه استانی بوده که برنامه ریزی‌های دقیقی نیز برای تحقق آن انجام شده است.

دکتر هادی ابراهیمی استفاده از ساختار‌های مختلف برنامه سازی با هدف افزایش آگاهی عمومی و تعمیق بینش سیاسی مخاطبان برای انتخاب اصلح را از جمله سیاست‌های حوزه‌های مختلف صدا و سیمای مازندران اعلام کرد و افزود: تولیدات رسانه‌ای با محوریت انتخابات از مدت‌ها قبل در دستور کار برنامه سازان قرار گرفته و پخش برخی از این برنامه‌ها نیز آغاز شده است.

او رویکرد و هدف اصلی صدا و سیما به عنوان فراگیرترین رسانه استان را حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای دانست و ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی مرکز تولید شده است که از آن جمله آن‌ها می‌توان به ویژه برنامه‌هایی مانند ویشار، حرف حساب، مناظره، دیده بان، انتخاب درست، دانستنی‌های انتخابات، مسیر توفیق، با قهرمانان، تریبون مردم، نمایندگان شهید، کامنت خون و … اشاره کرد

مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها مطابق تقویم انتخاباتی در مرحله تببینی و تبلیغی تولید و پخش شده است، افزود: تولید و پخش برنامه‌های ویژه انتخاباتی مطابق تقویم انتخاباتی ارائه شده از رسانه ملی با قدرت ادامه خواهد داشت.

فرصت برابر رسانه برای همه دیدگاه‌ها
ابراهیمی با اشاره به اینکه صدا و سیما در تولید برنامه‌ها تلاش کرده است با فراهم کردن فضای گفتگو و مناظره، ضمن تقویت پشتوانه مردمی نظام، نظرات گروه‌ها و قشر‌های مختلف را نیز مطرح کند، گفت: ویژه برنامه مناظره‌های تلویزیونی با عنوان ” روایت انتخاب” با حضور فعالان، کارشناسان و مسئولان سیاسی از احزاب و جناح‌های مختلف نیز از این هفته در سیمای مازندران آغاز می‌شود.

او ارائه فرصت‌های برابر برای بیان دیدگاه‌های مختلف سیاسی را نیز از دیگر راهبر‌های رسانه در انتخابات پیش رو اعلام کرد و گفت: صدا و سیما با هدف جلب اعتماد عمومی و بسترسازی برای تبیین نظرات نمایندگان احزاب از طریق رسانه، فضایی فراهم کرده است که همه سلایق و گروه‌ها در چهارچوب نظام از ظرفیت رسانه برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه صدا و سیما به دور از جانبداری در آگاهی بخشی و ایجاد بستر مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی خود به شکل فراجناحی و بیطرف عمل می‌کند، افزود: بر مبنای دستور صریح رئیس سازمان صدا و سیما، اطلاع رسانی دقیق، درست، مستمر با رعایت اصل بیطرفی در پخش برنامه‌ها از جمله اهداف اصلی صدا و سیما در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

ابراهیمی گفت: حفظ استقلال رسانه را یک اصل انکار ناپذیر دانست و گفت: صداوسیما با نهایت بی طرفی تلاش می‌کند تا انتخاباتی رقابتی و مشارکت جویانه در اسفند ۱۴۰۲ برگزار شود.

انتخاباتی داغ با راه اندازی ۹ شبکه جدید تلویزیونی در مازندران
مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه رسانه ملی امسال با یک برنامه جدید به استقبال انتخابات رفته است، گفت: صدا و سیما با هدف تقویت مشارکت در انتخابات، برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود ظرفیت جدیدی ایجاد کرده است که بیش از گذشته بر عدالت گستری و هویت محوری سازمان صداوسیما جامه عمل خواهد پوشاند.

ابراهیمی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات و دستور آقای دکتر جبلی رئیس رسانه ملی مقرر شده است ۲۰۰ شبکه تلویزیونی ویژه انتخابات در کشور راه اندازی شوند که با توجه به وجود ۹ حوزه انتخابیه در مازندران ۹ شبکه نیز در استان راه اندازی خواهد شد.

او این اقدام را یک ابرطرح برای تحقق عدالت رسانه‌ای در رقابت نامزد‌ها و آگاهی مردم از دیدگاه‌های داوطلبان نمایندگی مجلس اعلام کرد و ادامه داد: برنامه ریزی‌های سخت افزاری برای راه اندازی ۹ شبکه انتخاباتی در مازندران آغاز شده است و طبق قانون داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند در فرصت هفت روزه تبلیغات خود از این شبکه‌ها استفاده کنند.
مرجعیت رسانه‌ای در انتخابات
مدیر کل صدا و سیمای مازندران به متکثر شدن رسانه‌ها در عصر جدید نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها که دی ماه امسال انجام شده است اکثر مردم همچنان صدا و سیما را مرجع اصلی خود برای آگاهی از تحولات و اخبار انتخاباتی اعلام کرده اند که نشان از اعتماد آنان به رسانه است.

او با بیان اینکه صدا و سیمای مازندران در آستانه انتخابات علاوه بر بیان دستاورد‌های نظام، به صورت عادلانه به همه مناطق استان توجه و مطالبات مردمی را رسانه‌ای و پیگیری خواهد کرد، افزود: بر اساس همین نظرسنجی  اکثریت مردم استان معتقدند اگر مشکلات برطرف شود مشارکت در انتخابات نیز فراتر از تصورات خواهد بود.

ابراهیمی گفت: رسانه‌های غربی همانند همه ادوار گذشته با تب و تاب در صدد القای شعار بیهوده بودن نتیجه انتخابات هستند، اما مردم ایران که همیشه درک درستی از این حجم از دشمنی‌ها داشته و دارند قطعا این بار نیز با حضور پرشور خود، دشمنان این سرزمین را ناامید خواهند کرد.
رسانه همراه مردم برای تحقق مشارکت رقابت ساز
مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه نقشه راه انتخابات در رسانه استانی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس چهار مولفه مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت است، گفت: رویکرد صدا و سیما در برگزاری انتخابات آتی، یک رویکرد تعاملی با مردم، نخبگان، گروه‌های سیاسی و دست اندرکاران انتخاباتی است که نتیجه آن تحقق “مشارکت رقابت ساز” خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم مازندران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۰ که در کشور نمونه بود، افزود: مشارکت رقابت ساز در مسیر مشارکت خواهی همگانی قرار دارد و به این معنا است که گرداننده واقعی صحنه انتخابات مردم هستند و جریانات سیاسی چاره‌ای جز دنبال کردن این انگیزه‌ها نخواهند داشت.

او ادامه داد: مردم در این نوع مشارکت مرجعیت سیاسی دارند و مسائل و مشکلات خود را می‌توانند آزادانه‌تر و بی‌واسطه‌تر بیان و جریانات سیاسی نیز بر سر ارائه بهترین راه‌حل‌ها برای رفع این مشکلات با هم رقابت کنند

مدیر کل صدا و سیمای مازندران مشارکت خواهی همگانی و رقابت ساز را مصداقی بر تسلط اراده عمومی بر خواسته‌ها و امیال سیاسی و جناحی دانست و گفت: این نوع مشارکت دست جریانات را برای ایجاد فضای رقابت کاذب یا اقدامات تحریک آمیز خواهد بست و جریانات سیاسی، چاره‌ای به جز معرفی کارآمدترین افراد به عرصه انتخابات نخواهند داشت.

ابراهیمی افزود: مشارکت خواهی همگانی، علاوه بر ایجاد رقابت سالم، چالش در سلامت انتخابات را نیز به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند و، چون خواسته‌های عمومی متکثر و متفاوت است، سلایق مختلف نیز امکان رقابت را پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه راهبرد صدا و سیما در انتخابات نیز تحقق مشارکت پرشور و رقابت ساز با تکیه بر آرای مردمی است، ادامه داد: این نوع مشارکت نشانگر انگیزه بالای مردم  برای حضور در صحنه‌های مهم و بزنگاه‌های تاریخی است و علاوه بر اینکه توان رفع مشکلات را به نمایندگان مردم می‌دهد قدرت ملی را نیز افزایش خواهد داد.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.