اخبار بانک ملی ایران

چهلمین نشست کمیته ریسک بانک ملی ایران

تهران - چهلمین نشست کمیته ریسک بانک ملی ایران با حضور امیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک، دکتر شایان آرانی مشاور مدیرعامل و برخی از مدیران و معاونین ادارات کل مدیریت ریسک ، اطلاعات بانکی و حسابداری مدیریت و بودجه برگزار شد.

به گزارش پیک شهر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر رزازان بر شناسایی ریسک های عمده و مهم در بانک و اهمیت مدیریت اثربخش این ریسک¬ها به خصوص ریسک های اعتباری، نقدینگی، عملیاتی و بازار تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم در گرو مساعدت و همکاری مستقیم و تنگانگ اداره کل اطلاعات بانکی و بخش مالی بانک با اداره کل مدیریت ریسک است.

وی در ادامه سخنان خود به مدیریت صحیح دارایی ها اشاره کرده و افزود: مدیریت صحیح دارایی و بدهی در بانک به منظور پیشگیری از وقوع مخاطرات و ریسک های احتمالی بسیار پر اهمیت و مهم است .

در این جلسه دکتر شایان ارانی نیز بر استفاده از ظرفیت های موجود در بخش فناوری اطلاعات بانک و مشخصاً اداره کل اطلاعات بانکی در خصوص پیشبرد اهداف کمیته ریسک تاکید کرد.

در ادامه مراسم گیتاناز نوری رئیس اداره کل حسابداری مدیریت و بودجه در خصوص آخرین وضعیت نقدینگی و همچنین وضعیت منابع و مصارف بانک گزارشی ارئه کرد.

لیلا رضایی رئیس اداره کل اطلاعات بانکی نیز ضمن تببین استراتژی داده‌ در بانک ملی ایران ، به ارائه گزارش در خصوص ظرفیت ها و توانمندی های موجود در اداره کل اطلاعات بانکی، ارائه و پیاده سازی انواع داشبوردهای اطلاعاتی و … پرداخت.

در پایان اداره کل اطلاعات بانکی از یکی از داشبورد های تحلیلی تهیه شده در حوزه مدیریت ریسک رونمایی کرد.

برگزاری سومین جلسه کمیته مضمون بانکداری جامع در سال جاری

سومین جلسه کمیته مضمون استراتژیک بانکداری جامع بانک ملی ایران، در سال جاری با هدف پایش راهکارهای ذیل مضمون یادشده با حضور رئیس هیات مدیره بانک برگزار شد.

در این جلسه عباس شفیعی رئیس هیات مدیره و محمدرضا محمودپناه عضو هیات عامل و معاون بانکداری جامع بانک ضمن اشاره به اهمیت تحلیل و استفاده از داده‌های بانک، به ضرورت استفاده از این تحلیل ها در سنجش ارزش مشتریان، CRM و طراحی محصولات و خدمات اشاره کردند.

همچنین محمد نجف زاده عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک خواستار پیگیری نتایج حاصل از پروژه بهبود تجربه مشتریان و تکرار این فرایند شد.

در طول این نشست که روسا‌، معاونان و کارشناسان ادارات کل بانکداری تجاری‌، بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری‌، بانکداری خرد‌، سازمان و روش‌ها‌، روابط عمومی‌، عملیات بانکی و اطلاعات بانکی با دبیری اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک حضور داشتند‌، مدیران پروژه‌ها به ارائه وضعیت پیشبرد برخی از راهکارها و تشریح چالش‌های اجرایی آنها پرداختند.

وضعیت پیشبرد پروژه‌هایی چون مرکز تماس یکپارچه‌، اوراق تملی، بخشبندی تفصیلی مشتریان و ملی پیک توسط مدیران پروژه‌ها گزارش گردید.

ضرورت جذب ایده های همه کارکنان در راستای تحول و توسعه بانک کارگشایی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و رئیس هیئت امنای بانک کارگشایی در جلسه‌ ای که به مناسبت سالروز تاسیس بانک کارگشایی برگزار شد، عنوان نمود: با بهره گیری از ایده های همه کارکنان می توان تصمیمات قابل توجهی در راستای توسعه بانک کارگشایی اتخاذکرد. از این رو جذب ایده های کارکنان بانک کارگشایی در راستای بهبود عملکرد این بانک باید در دستور کار مدیران بخش های مختلف قرار گیرد.

صمد عزیزنژاد در جلسه ای که با حضور مدیران بانک کارگشایی در محل مرکزی این بانک در خیابان مولوی برگزار شد، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت منابع انسانی، اظهار نمود: باید سعی کرد از فکر و تجربه همه کارکنان و مشاوران برای تصمیم گیری ها بهره گرفت، تا همه جوانب کار در تصمیمات سنجیده شود.

وی در ادامه افزود: باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد؛ چرا که افراد جوان ایده های جدید تری برای انجام امور دارند و می توان از این راهکارها برای انجام هر چه دقیق تر و سریع تر امور استفاده کرد.

عزیزنژاد همچنین در خصوص تغییر ساختار بانک کارگشایی نیز گفت: این موضوع که بانک کارگشایی به یک شعبه مستقل بانک ملی تبدیل شود، در دستور کار قرار دارد، اما زیرساخت های این تغییر از قبیل رفع چالش های فنی و منابع انسانی، باید طی یک برنامه میان مدت، تامین شود.

وی با اشاره به این که یکی از چالش های مهم اقدامات توسعه ای در این خصوص را نیروی انسانی متخصص است اظهار کرد: برای رفع این چالش باید آموزش را به صورت جدی در برنامه قرار داد و با ارتقای آموزش نیروهای موجود و جذب نیروهای متخصص، این چالش را از سر راه برداشت.

عزیزنژاد بر ایجاد انگیزه در بین کارکنان تاکید کرد و افزود: مدیران شعب باید در راستای افزایش انگیزه و چابکی کارکنان، تشویق آن ها را از طرق مختلف جدی بگیرند زیرا روحیه خوب کارکنان در برخورد با مشتریان یکی از مهم ترین راه های پیشرفت بانک است و برای حفظ این روحیه باید اقدامات لازم را به انجام رساند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک کارگشایی می تواند با برگزاری یک همایش اسلوب و روش جدید خود را در اختیار کارکنان قرار دهد تا همه کارکنان در جریان فرآیند بهبود عملکرد این بانک قرار بگیرند.

وی درباره گسترش فعالیت های بانک کارگشایی نیز اظهار کرد: برای مثال می توان به جز طلا از سایر اقلام قابل ارزشگذاری نیز برای ضمانت تسهیلات استفاده کرد و این مساله می تواند گستره فعالیت و مشتریان بانک کارگشایی را به صورت جدی توسعه دهد.

در ادامه نیز ایرج نیازی رئیس بانک کارگشایی مرکز، با اشاره به این که بانک کارگشایی برای بانک ملی ایران مانند یک گنج است، گفت: بانک کارگشایی با فلسفه خوبی تاسیس شده است و برای این که بتوانیم اهداف آن را محقق سازیم، باید همه دست به دست هم دهیم تا شاهد اتفاقات مطلوبی در این بانک باشیم.

وی ادامه داد: اعتماد به همکاران و مشاوره گرفتن از کارکنان در راستای جذب ایده ها در بانک کارگشایی آغاز شده است و می توان امیدوار بود که با اجرای ایده های جدید در راستای رشد و تعالی این بانک گام برداریم.

نیازی با تاکید بر اجرای فرایند اصلاح ساختار بانک کارگشایی، تصریح کرد: اصلاح ساختار در دستور کار قرار دارد و در ابتدای این راه موضوع غیر حضوری کردن امور مربوط به مشتریان در دست اقدام است تا هزینه و زمان حمل و نقل از دوش مشتریان برداشته شود.

وی افزود: همچنین مسائلی مانند بهبود عملکرد و فرآیند های مربوط به خزانه داری، کاهش ریسک های عملیاتی و بهبود ارتباط کارکنان شعب با مشتریان در دستور قرار گرفته و در حال انجام است.

نیازی در خاتمه با تاکید بر انجام امور مربوط آموزش و پیشرفت علمی کارکنان، نیز گفت: همایشی که پیشتر به آن اشاره شد، ضروری است تا طی آن کارکنان و مدیران بتوانند در جریان آخرین طرح ها و سیاست ها قرار گیرند.

در پایان مراسم نیز صمد عزیزنژاد به همراه هیات عامل بانک کارگشایی، از شعبه مرکزی این بانک بازدید کردند.