۷ هکتار به فضای سبز گرگان اضافه شد

گرگان - شهردار گرگان با اشاره به برخی تنگناهای مالی در شهرداری مرکز استان گفت: با این وجود خدمات رسانی به شهر متوقف نشد.

به گزارش پیک شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: خدمات شهری مهم‌ترین دریچه ارتباط شهروندان با مدیریت شهری است؛ مردم از نخستین لحظات روز انتظار دارند شهری پاکیزه و منظم ببینند.

سیدالنگی افزود: مدیریت شهری گرگان با وجود چالش‌های مالی، اجازه کاهش خدمات به شهروندان را نداده است، حوزه خدمات شهری در مرکز استان گلستان با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی تلاش کرده تا تأثیرات منفی تنش‌های اقتصادی را به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: شهر گرگان نیز مانند همه جای استان گلستان با وجود تنش‌های آبی و تغییرات اقلیمی که در سال‌های اخیر شدت یافته، نه تنها توانسته است پوشش گیاهی و فضای سبز خود را حفظ کند بلکه موفق به افزایش حدود ۷ هکتاری فضای سبز در این شهر شده است. ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های جدید در محله‌های شهر گرگان موید این مسئله است.

سیدالنگی با بیان اینکه در زمینه تفکیک زباله نیز شهر گرگان در گلستان پیشتاز است، گفت: با انتخاب چند پیمانکار در این حوزه فرآیند تفکیک زباله در بخش‌هایی از شهر گرگان در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا با طراحی اپلیکیشنی، این امکان را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری گرگان به منظور فراهم کردن زیرساخت‎‌های اجرای طرح تفکیک زباله و برخورد با پدیده زباله‌گردی و همچنین مقابله با مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در دو سال اخیر اقدام به ۱۳۲ مکان ضایعاتی در شهر کرده است. ۲۰ مرکز خرید و فروش ضایعات نیز به طور کامل تخلیه شده است.

سیدالنگی ادامه داد: سعی مدیریت شهری گرگان بر این است تا بتوانیم با جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف، موضوعات شهری را تسهیل و مشکلات را رفع کنیم.